donderdag 26 augustus 2021

Tevreden

De consulente is héél tevreden over mij. In de vier weken dat ik nu bij haar kom ben ik 3 kilo afgevallen - en zelf weet ik dat ik daarvoor al een paar weken 2-5 vasten had gedaan en anderhalve kilo was kwijtgeraakt. Ze ziet het aan mijn gezicht, ik zie het aan mijn handen en voeten. Op alle vragen die ze gesteld had heb ik - soms aardig onwillig - een antwoord gegeven. Dat is goed, daarvoor huur ik haar in. Gedragsverandering valt niet mee. Over mensen die noten, zaden en pitten eten en havermelk drinken zat ik vol vooroordelen en nu doe ik het zelf. Nu komt daar straks misschien ook nog de tofu en/of de tempé bij, want ik vind dat ik nu teveel dierlijke eiwitten eet. Driemaal daags. Maar tegen tofu en tempé heb ik ook grote weerstand. 

We worden al iets vertrouwelijker. Ze heeft sinds een half jaar een nieuwe vriend, vertelt ze aan het eind  van  het consult. Die houdt erg van een wijntje en niet van groenten. Ga je hem opvoeden, vraag ik. Dat is inderdaad wel een dingetje voor de voedings- en gewichtsconsulente. Dat moet ze niet doen. Ze is hiernaast ook nog beweegconsulente met boot camps in haar programma, maar dat gaat mij echt te ver.

Geen opmerkingen: