zaterdag 7 augustus 2021

De liefde


Het derde boek dan ik lees is Herinnering aan de liefde van Linda Olsson. U denkt misschien: heeft ze dan ook nog tijd om te lezen? en het antwoord is ja. Ik ben vroeg wakker en dan ga ik in bed lezen. Wéér een heftig vrouwenboek. Deze heb ik van de e-bibliotheek geleend. Hoofdpersoon is een vrouwelijke huisarts die op een Nieuw-Zeelands strand woont en helemaal alleen. Ze werkt nog maar weinig en leeft haar leven in haar eentje, een beetje als kunstenaar. Op een dag vindt ze een jongetje op het strand die nogal on-communicatief is en met wie ze een band opbouwt. Zowel haar eigen jeugd als het leven van het jongetje zijn weer tamelijk extreem naar en wreed. Het wordt een beetje karikaturaal, het ene boek na heg andere met liefdeloze moeders, opvoeding door grootouders, verslaving, mishandeling, tot moord aan toe. En ware liefde overwint uiteindelijk alle kwaad. 

Ik heb het geboeid gelezen, dat wel, maar toch ook met enige reserve. En hier wordt het nog eens enig goed al goed. 

Geen opmerkingen: