donderdag 5 augustus 2021

Het raadsel


Gelezen: Het raadsel van de liefde van Marianne Frederiksson. Ik heb een dikke stapel Zweedse romans meegenomen van de bibliotheek, en deze werd de eerste. Frederiksson was auteur van dikke psychologische vrouwenboeken. In vorige vakanties heb ik geloof ik Anna, Hanna en Johanna gelezen en Inge en Mira. Nooit thuis. Het is ook niet echt mijn stijl. Toch heb ik het boek nu in een ruk uitgelezen. Het móest uit. Het gaat over Angelika en Jan, zíj verpleegster en híj wetenschapper in de genetica, hun grote liefde voor elkaar, hun grote onderliggende verschillen. Hij rationeel wetenschapper, zij iemand met grote intuïtie. Allebei een heel moeilijke jeugd. Alle verschillen worden met ellenlange discussies doorgeëxcerseerd. De hele liefhebbende familie wordt erbij betrokken.  

Geen opmerkingen: