dinsdag 25 december 2012

Dizzy Miss Lizzy

Het is inmiddels traditie geworden: als we op Kerstavond in Maassluis zijn komt Neef Rick langs en dan wordt het laat. Nou, één glaasje dan, zeg ik, voor de gezelligheid. En door al die gezelligheid worden het er meer.

Het is algemeen bekend dat alcohol niet goed gaat met antibiotica, maar waarom niet? Dat weet eigenlijk geen van ons allen. En dus lappen we for the time being het verbod gezellig aan de laars. 'Het kan vast geen kwaad,' meent Neef Rick, 'de alcohol doodt de borrelia en de antibiotica ook. Dubbel goed effect.'

Niet dus. Weer wat geleerd. Bij mij is het effect the morning after een ongekende duizeligheid. Zodra ik sta heb ik het gevoel om te storten. De lever kan dat niet aan, lees ik nu op een informatieve site, die ik natuurlijk gísteren had moeten lezen. Die lever breekt nu èn de alcohol èn de medicijnen niet af. Leidt tot hoofdpijn en duizeligheid.

Hoe moet ik nu kerstdiner koken?

Geen opmerkingen: