Omdat het de dag van voor-drie-dagen-kerstboodschappen-halen is twijfel ik een beetje of ik wel naar De Duif wil maar we gaan toch. Het is een mooie dienst, hij staat in het licht van gastvrijheid verlenen aan vluchtelingen.
Er is een groepje - ik neem aan illegale - Afghaanse jongens die de kaarsen aansteken, een Liberiaan die een Chassidisch verhaal over vluchtelingen voorleest - en een Ghanese imam die na afloop hapjes verzorgt. Mijn voormalige buurman Ekram, Iraniër, komt hier ook. Hij kreeg twintig jaar geleden in De Duif kerkasiel. Hij spreekt dezelfde taal als deze jongens: Farsi. Het zijn mooie hippe knappe jongens, deze Afghanen. Een aantal heeft een Nederlands vriendinnetje. leuk om te zien. Het is een goeie plek hier.
Er is een groepje - ik neem aan illegale - Afghaanse jongens die de kaarsen aansteken, een Liberiaan die een Chassidisch verhaal over vluchtelingen voorleest - en een Ghanese imam die na afloop hapjes verzorgt. Mijn voormalige buurman Ekram, Iraniër, komt hier ook. Hij kreeg twintig jaar geleden in De Duif kerkasiel. Hij spreekt dezelfde taal als deze jongens: Farsi. Het zijn mooie hippe knappe jongens, deze Afghanen. Een aantal heeft een Nederlands vriendinnetje. leuk om te zien. Het is een goeie plek hier.
Daar ik een beetje hardhorend ben hoor ik wel eens rare dingen. In de katholieke kerk wenst iedereen elkaar voor de eucharistie de Vrede van Christus toe, waar je als niet-katholiek doorgaans wat omheen mompelt. Bij het delen van de hostie zeggen ze: Lichaam van Christus. Hier zegt de voorganger bij het delen van het brood: 'Vrede voor jou'. Maar ik versta dat hij zegt: 'Vrede van Jan'. Waardoor ik begin te giechelen en bijna 'En de Vrede van Lucie' terugzeg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten