maandag 12 juli 2010

Mjosa

En daar staan we dan. Aan het Mjosa-meer, klein haventje, een blonde Noorman als eigenaar. Hij prijst Bobby om zijn Noors ('Excellent! Excellent!') en dan ben ik ze een tijdje kwijt. De Noorman straalt mij toe, dat heeft hij nog nooit meegemaakt, een Hollander die zo excellent Noors spreekt.

Ik schaam me bijna een beetje, dat ik Bobby niet zo gecomplimenteerd heb. Maar hoe kan iemand die geen Noors spreekt nu andermans Noors beoordelen? Ik vind het wel het knap, dat Noors, maar qua conversatie kan ik dan wel even een uiltje gaan knappen. Tot slot wenst hij ons in het Engels een fijn verblijf en waarschuwt dat het gaat regenen. Tot morgen! En of hij nog een keer met meneer mag converseren. 'Excellent! Excellent!'

De WeerOnline-app voorspelt zelfs de hele week regen hier, in tegenstelling tot Lysekill waar we begonnen. Daar schijnt nog altijd de zon.

Geen opmerkingen: