Geachte Mariska, Supervisor Katten,
Ik heb net geprobeerd u te bellen, maar u kon niet aan de lijn komen. Ik mail ook maar vast, want vanaf morgen ben ik weer aan het werk. De twee zwarte katertjes die ik afgelopen december bij u gehaald heb (Simba en Panthera, bij mij heetten ze Rooie en Gele) hebben hebben vanaf het begin zindelijkheidsproblemen gegeven. Daar is regelmatig contact over geweest. Ik heb alles gedaan wat in mijn mogelijkheid lag, maar het is - met tussenpozen - steeds erger geworden. Ik ben na het telefoontje met u ca twee maanden geleden naar mijn dierenarts geweest à 199 euro, die er ook niet veel over kon zeggen behalve dat ik moest uitzoeken wie van beide het deed. Ook om uit te sluiten dat een van beide blaasontsteking zou hebben. Dat lukt niet want ze doen het als ik er niet bij ben.
Tijdens mijn vakantie hebben ze bij mijn oppasadres de boel ook ondergeplast en -gepoept en de oppas heeft ze ten einde raad naar uw pension gebracht. Behalve dat ik het heel erg vervelend voor ze vind zal ik de schade moeten vergoeden aan tapijt, meubels en beddengoed. Ik heb besloten dat ik ze echt niet terug kan hebben. Ik vind het heel erg, want ik ben erg dol op ze, maar ik kan helaas niet anders dan dit besluiten. Ik heb begrepen dat u een wachtlijst heeft van een half jaar voor terugname, maar ik ga ze echt niet meer ophalen.'
De hele dag wacht ik met een knoop in de maag op antwoord. Mariska, de Supervisor Katten, belt echter niet terug en mailt ook niet.
Om kwart voor vijf bel ik zelf nog maar eens. 'Bent u de mevrouw van de twee katertjes', vraagt de telefoniste. 'Heeft u geen mailtje van haar gehad? Mariska heeft u een mailtje gestuurd.' Ik neem aan dat zij er ook erg mee in hun maag zit en dat ze het voor zich uitgeschoven heeft. Ze zwoegt waarschijnlijk op een mailtje aan me. Waarom belt u me niet, zeg ik. Na het telefoontje stuurt ze het mailtje alsnog.
'Beste Lucie Theodora,
Wat een vervelende situatie voor u. Het is een situatie die al vanaf het begin speelt en ik kan begrijpen dat u ze niet meer terug wil, ook al is dat erg moeilijk omdat u toch dol op ze bent. ik wens u hier verder ook veel sterkte mee. Ondanks dat we op dit moment geen afstand aannemen wil ik u toch tegemoet komen en ze als afstand opnemen. Dit vanwege de onzindelijkheid van de katten dat al vanaf het begin speelt en ik u niet in de kou wil laten staan hiermee. U moet wel langs komen om daadwerkelijk afstand van ze te doen en helaas moet u ook afstandskosten betalen voor beide katten. Dit komt op 65 euro per kat. Kunt u me laten weten wanneer u langs wil komen? Houdt u er wel rekening mee dat er tot en met vandaag voor pension betaald is en elke dag dat ze hier in het pension zitten zonder dat u afstand heeft getekend er nog pensionkosten bijkomen. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik ze graag.' Vriendelijke groet, Mariska, Supervisor Katten
Wat een vervelende situatie voor u. Het is een situatie die al vanaf het begin speelt en ik kan begrijpen dat u ze niet meer terug wil, ook al is dat erg moeilijk omdat u toch dol op ze bent. ik wens u hier verder ook veel sterkte mee. Ondanks dat we op dit moment geen afstand aannemen wil ik u toch tegemoet komen en ze als afstand opnemen. Dit vanwege de onzindelijkheid van de katten dat al vanaf het begin speelt en ik u niet in de kou wil laten staan hiermee. U moet wel langs komen om daadwerkelijk afstand van ze te doen en helaas moet u ook afstandskosten betalen voor beide katten. Dit komt op 65 euro per kat. Kunt u me laten weten wanneer u langs wil komen? Houdt u er wel rekening mee dat er tot en met vandaag voor pension betaald is en elke dag dat ze hier in het pension zitten zonder dat u afstand heeft getekend er nog pensionkosten bijkomen. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik ze graag.' Vriendelijke groet, Mariska, Supervisor Katten
Geen opmerkingen:
Een reactie posten