vrijdag 28 september 2012

Gereformeerde plaatjes


F. heeft - op 58-jarige leeftijd - het diploma gehaald voor pastoraal werker en kan nu het beroep van geestelijk verzorger gaan uitoefenen. Dat gaan we vanavond vieren. Hij heeft gestudeerd te Ede en daarom heb ik een mooi cadeautje gekozen: 'Het Gereformeerden Boek' van uitgeverij Waanders. Ik herinner me niet meer precies waar ik het gekocht heb, ik geloof in Abdij Koningshoeven, hoewel dat niet helemaal logisch is. 

Het boekje is heel leuk en biedt ongelofelijk veel zwartwitfoto's van de wereld van mijn jeugd: dominees, ouderlingen, kerkenraden, grote gezinnen aan tafel met Bijbel en Gebed, vrouwenvereniging, mannenvereniging, jeugdvereniging. F. vindt het leuk en vertelt dat er binnenkort -6 oktober - een openbare Schuldbelijdenis is waarin de diverse kerken van nu schuld belijden over wat ze vroeger allemaal stukgemaakt hebben.

Geen opmerkingen: