vrijdag 14 september 2012

Friday Fondue

Vrijdagmiddag. Ik sta ik opeens in een file van 13 km, en dat op die idioot brede vijfbaans A2. Vroeger hoefde je op vrijdagmiddag niet de snelweg op te gaan, maar die tijden waren voorbij. Vandaag is het echter weer ouderwets raak. 

Op de radio zeggen ze dat er bij Oudenrijn een vrachtwagen staat met een lekke band. Er zou al lang een bergingsauto onderweg zijn, maar die staat ook in die file. Laat die bergingsauto er dan even langs, zegt de verslaggever. Ik probeer me voor te stellen hoe dat zou moeten en waarom dat dan niet gaat.

Gevloerd van de eerste volle werkweek sinds de Azoren heb ik het meest zin in biefstuk met patat en mayonaise, en chips, bier en nootjes. Maar ik krijg - op mijn eigen verzoek - heel erg gezonde fonduemet veel groente en klein estukjes mager vlees, uit Bobby's jaren-70-fonduepan met oranjebruine bloemetjes.

Geen opmerkingen: