zaterdag 22 september 2012

She

We hebben ter gelegenheid van Hani501's verjaardag een avondje uit met een 'dinnershow' in Paleis van de Weemoed aan de Oudezijds. Het is een tópavond, met een geweldige zangeres La Sirène. Het is allemaal over de top 'pikant'. Wilma Bakker heet ze, zo vind ik na afloop in bed nog even googelend uit.
Het is hartstikke leuk: Hani501 wordt gefêteerd met vuurwerk op haar ijs, en met liederen. Zij laat La Sirène haar Tante Katja (96)  toezingen.  'She' van Elvis Costello. Mooi. Zoals die twee met de armen om elkaar heen zitten. Tante Katje fluistert me toe: 'Ik kan het niet allemaal meer zo goed volgen. Ik ben 96!' 'Ze zong speciaal u een aubade toe', leg ik fluisterend uit. 'Ja zoiets begreep ik uiteindelijk ook', zegt ze.

Er is volgens mij wel een beetje crisis in het Paleis van de Weemoed. Er is maar één ober die dertig mensen moet bedienen. Er zijn maar twee tafels bezet. Gelukkig wel lange tafels. De ene tafel zijn wij, de andere tafel zijn ca 15 dames, naar blijkt (gepensioneerde?) kleuterleidsters, die 43 jaar geleden met elkaar van de opleiding kwamen. Ze gaan twee keer per jaar gezamenlijk een weekendje weg. Wat een vrolijke types. Naar mate de avond vordert mengen we steeds meer.

Geen opmerkingen: