woensdag 12 september 2012

Stemmen

Of ik voor Buurman wil stemmen. Buurman zit in het buitenland. Buurman presenteerde zich tot nu aan mij als SP-stemmer, maar nu puntje bij paaltje komt vraagt hij mij of ik voor hem op Alexander Pechtold wil  stemmen. Dat verzoek is wel een mooi antwoord op de uitslag van mijn eigen Kieswijzer.

Het was alleen omdat het niet lukte die Stempas tijdig heen en weer te sturen, maar ik voel me een enorm stout als ik een handtekening knutsel.

Het stembureau is in een soort buurthuisje in de buurt, dat Kindervreugd heet en dat wonderlijk genoeg vooral line-dansen en bridge-middagen aanbiedt. De jongen achter de tafel bestudeert de Stempassen en het onleesbare kopietje van Buurmans rijbewijs en constateert dat 't er allemaal heel goed uitziet.

Geen opmerkingen: