dinsdag 8 april 2014

Hoger dan de blauwe luchten

Ik moet nodig de avondwandeling weer oppakken. De dwangstemmetjes van afwassen, wasje draaien, kleren opbergen, stofzuigen, even laten voor wat ze zijn. Het blijft sinds we zomertijd hebben weer laat licht. Nu kan ik op mijn gemak weer de wandeling langs het kanaal.

Al weken ben ik er niet geweest! Er blijkt opmerkelijk veel veranderd. Zo ligt er nieuw vet zwart asfalt over een deel van de weg. En er komt steeds meer nieuwe grond in het kanaal. Ze hebben de afgelopen maanden het zogenoemde Sluiseiland verwijderd en componeren nu Nieuwe Natuur. Er komen nieuwe langwerpige lossige eilanden voor in de plaats met neem ik aan meer riet en vogels. 

Wat niet veranderd is en eeuwig: de prachtige luchten, elke vijf minuten zijn ze weer anders.

Na de wandeling kan ik geheel verkwikt alsnog afwassen, was ophangen en was opvouwen. Want bij een opgeruimde geest hoort ook een beetje een opgeruimd huis.

Geen opmerkingen: