woensdag 16 april 2014

Tulpen te Limmen

Dit is de eerste echt vrije woensdag in maanden. Zó wilde ik het leven. Doel van vandaag: Egmond. Tulpen te Limmen, een boek, zeepjes en biertjes van de Abdijwinkel te Egmond en dan een duin- en strandwandeling bij Egmond aan Zee. 

Limmen is op zich niks, maar fantastisch. Er is daar namelijk een Hortus Bulborum waar historische tulpenrassen gekweekt worden. Echt hysterische tulpen. Qua tulpenrassen is de Keukenhof er niets bij. 

Er zijn best wat bezoekers. Allemaal op leeftijd. Er zijn ook wel tien vrijwiligers. De vrouwen doen de kaartjes en de koffie, de mannen de tulpen. Het is hun lust en hun leven. Als ik in Limmen woonde, dan wist ik het wel.

Wilt u een gidsje? vraagt de vrijwilligster van de kassa. Nee, zeg ik, ik wil alleen maar lekker kijken.

Geen opmerkingen: