vrijdag 25 april 2014

Lege straten

Jo vindt mijn tekening van het kleurige pleintje van Puntagorda op La Palma lijken op het werk van de surrealistische schilder Giorgio de Chirico. Dat komt vooral van de lege straten en de slagschaduwen. Ja, die heb je nogal op La Palma. Ik ben natuurlijk gevleid maar heb even geen idee van deze Di Chirico, maar als ze me zijn beroemdste schilderij stuurt ('Melancholie and Mystery of an Empty Street'. 1914, precies een eeuw geleden), dan herinner ik me weer dat ik een paar jaar geleden een overzichtstentoonstelling van de man zag in Parijs.

Empty Streets. Toen Cas laatst mijn foto's van La Palma bekeek, zei hij: Er staan helemaal geen mensen op die foto's van jou. Toen had ik heel geheimzinnig over de melancholie en het mysterie van lege straten kunnen beginnen.

Geen opmerkingen: