donderdag 24 april 2014

Culinaire hotspot

Met Mandy en Hani501 gaan we een hapje eten in de Drieharingenstraat, ik had er nooit van gehoord, maar het is een hele leuke steeg vol hippe restaurants: tussen de Oudegracht en het Vredenburg. 

We kiezen 'Raak!', de nieuwste loot aan de stam, tegenover het veelgeroemde 'Vis en Meer'. Al regent het een beetje, je kan toch goed buiten zitten. Beetje mediterrane sfeertje. 

Er trekt me daar een meute volk vlak aan je voorbij! Voor wie er van houdt, en ik ben daar één van, er is bijzonder veel te zien aan lijven, loopjes, kapsels, broeken, bilpartijen, schoeisel. 

Dit wordt jouw stad, zegt Hani501. 

Ik moet maar een inburgeringscursus gaan volgen. Iedereen die ik hier een beetje ken ga ik vragen mij te laten kennismaken met een geliefd en niet al te bekend stukje stad. Wie weet brengt iemand me dan naar deze Drieharingenstraat!

Geen opmerkingen: