donderdag 17 april 2014

The Passion

Zus4 in Mecklenburg Vorpommern appt dat ze naar The Passion in Groningen kijkt. Waar wij allebei gestudeerd hebben eind jaren zeventig. Vorig jaar keek ik en haakte ik vrij snel af. Ik kende zangers / acteurs niet, de liedjes niet, de massaliteit stootte me af. Maar nu appt zij dat zij het mooi vindt. Ga ik ook maar eens kijken. 

Het verrast me dat Beau van Erven optreedt als verteller en Jack van Gelder als Pilatus, Simone Kleinsma als Maria. Ik verwachte dat er letterlijke Bijbelteksten gelezen zouden worden, maar dat is niet zo, het einde van Jezus wordt in klare Jip-en-Janneke-taal naverteld. 

Zus4 was van de week even in Amsterdam. Tijdens ons diner hadden we gesprekken over kerkelijk angehauchte meditatiecursussen. Die ons allebei meer aanspreken dan boeddhistische. We zijn allebei meer dan 30 jaar overtuigd onkerkelijk geeeest. En nu voorzichtig zoekende en erkennende of er niet toch wat van waarde in zit in wat we allemaal verworpen hebben.

Geen opmerkingen: