vrijdag 18 april 2014

Sancta Mater, istud agas

Na dat The Passion van gisteren waar 3 miljoen mensen naar gekeken schijnen te hebben keken heb ik ineens erg veel behoefte aan een ouderwetse Stabat Mater van Pergolesi. En niet door de muziekinstallatie thuis maar live.

Zo kom ik terecht in de Oude Lutherse Kerk aan het Spui. Dat ken ik alleen van Reenske's promotie lang, lang geleden en van de zangworkshops Zin in Zingen de tweede zondag van de maand. Er is geen orkest, alleen een orgel (Christiaan de Vries) en twee zangeressen (Nannie Schuller & Karien Welling). Er zijn niet zoveel mensen, een stuk of zestig, maar toch maar wel zestig. Op het Spui rond de kerk is het stikdruk met toeristen die met Pasen Amsterdam doen.

Het is niet zo perfect als op de cd's, maar het is  puur en prachtig.

Als ik uit de kerk kom zie ik dat de deuren open staan van De Krijtberg. Ik ga er bijna naar toe, maar men kan ook overdrijven.


Geen opmerkingen: