vrijdag 27 juni 2014

Hotspot

Met Cas geniet ik lunch bij een nieuwe hotspot in de Javastraat: Walter Woodbury's Bar. Het is de nieuwe place to be in de Indische buurt.

De Javastraat is een hele rare straat: ik heb er vast al wel eerder ove geschreven. Een tijdje terug had VN er wel 10 pagina's over. Er is een populatie uit de hele wereld. Witte Nederlanders zijn erg in de minderheid. Turken zijn in de meerderheid. Turkse groentewinkels, Turkse slagers, Turkse bakkers, telefoonwinkels, döner-snackbars en bazareinkels. Het een mix van Parijs en Istanbul, vindt Cas die er sinds een jaar woont. Er zouden meer Nederlandse winkels en restaurantjes moeten komen om de straat te upgraden, maar woe gaat daar nu een zaak beginnen? Nu is het oneens zover. Er zijn vier hippe nieuwe horeca-gelegenheden, waaronder Walter Woodbury's Bar. En een heuse ijssalon. 

Vandaag breng ik mijn vrije dag in mijn eigen Javastraat. Exotiek op spuugafstand. We zitten er úren, broodje, jus-je, wijntje, naar de mensen kijken, en ouwehoeren. 

Geen opmerkingen: