woensdag 18 juni 2014

Social marketing

M'n hele vrije dag houd ik mij onledig met mijn boekje. Wat kan ik zelf doen aan de marketing? Ik wil natuurlijk wel graag dat het gaat verkopen. Dan moet ik iedereen die ik ken een berichtje sturen. Niet te opdringerig, maar toch wel weer zo dringend dat ze het uit zichzelf gaan kopen.

Normaal ben ik erg voor mijn terughoudende gedrag op Facebook en Twitter, maar marketingtechnisch wreekt het zich nu een beetje dat ik lang geen 600 - laat staan 2600 - vrienden op Facebook heb en ook slechts een heel terughoudend Twitter-beleid. En dan nog vind ik het erg egocentrisch om mijzelf te marketen, maar ja, als ik het niet doe, wie dan wel?

Ik stuur dus maar een mailtje (bcc) naar mijn gehele adresboek. Voelt ook een beetje raar en opdringerig. Bij elke naam overweeg ik: vindt die persoon het leuk om dit mailtje van mij te krijgen?  En dan doe ik het toch maar. Nu krijg ik de hele dag aardige mailtjes terug. Glim glim.

Geen opmerkingen: