zondag 23 april 2017

In de rondte

Buurman Jeroen komt langs. Hij wil een nieuw buurtbiebje bouwen, want het huidige begint een beetje in te storten. Of we samen even zullen tekenen hoe het eruit moet zien. Ik vind het huidige biebje qua omvang perfect, laten we met dat model maar mee doorgaan.

Zelf wil ik het idee van het geplande bloemenlint voor ons huis wel weer even boven tafel halen. De gemeente wil daarbij zelfbeheer door een aantal bewoners en een getekend committent voor minstens 5 jaar. Dan wil ik mijn droom wel weer even naar voren brengen, namelijk een moestuin vlak voor ons huis. Hij heeft een moestuin elders van 100 vierkante meter, en dat is wel veel. Ik heb nu een van 20 vierkante meter. 50 vierkante meter moet te doen zijn, zeggen we.

Ik wil er heel graag een paar vierkante meter-bakken Makkelijke Moestuinen in, zodat mensen met weinig ambitie toch ook zelf een bak kunnen maken. Bij die Makkelijke Moestuinen krijg je e-mailtjes of opdrachten in de app wat je nu moet doen.

Maar du moment dat we die 50 vierkante meter in een rechthoek van 5 x 10 uittekenen bedenkt hij: 'Zeg, zullen we niet een rónde tuin doen? Dan heb jij meteen je labyrint!'

Eerst maar eens een artists impression gemaakt. Geen idee of dit lukt. Wie niet waagt die niet wint.

Geen opmerkingen: