donderdag 6 april 2017

Hoog

In de trein naar huis lees ik in de DUIC-app een juichend bericht dat het nieuwe Hoog Catharijne geopend is. Ik háát Hoog Catharijne. Maar dat was geloof ik al bekend. Over de kwestie van de nieuwe voetgangersbrug (de Moreelsebrug) over de sporen zónder trappen naar de perrons heb ik een tijdje terug al geschreven. Daar zijn inmiddels vele acties over op touw gezet.

De Utrechters willen niet door Hoog Catharijne moeten. Die willen de keuze hebben Hoog Catharijne te vermijden. Maar goed, nieuwsgierig ben ik ook, ik ga toch even kijken. Helemaal van spoor 14 naar Hoog Catahrijne waar vanaf de kant van Utrecht CS nog weinig veranderd is. Blijkbaar is alleen de kant vanaf het Vredenburg vernieuwd. Het is er groots hoog en licht, en met allemaal bekende ketenwinkels. Het zal er best populair en druk worden, maar ik vind het afschuwelijk. Kopen kopen kopen.

Geen opmerkingen: