dinsdag 11 april 2017

Welkom

'Maar met één hand kun je wel theedrinken', appen de tuinvrienden als ik me afmeld voor het tuinwerk. Dus dan ga ik toch maar even, tegen de schemer. Er zijn vanavond wel 10 vrijwilligers. De tuin wordt steeds ordelijker - de grote onkruidexplosie moet natuurlijk nog komen - en de mensen die vooral voor de gezelligheid komen, komen ook steeds meer aan hun trekken. 

Er zijn twee zestigplus vrouwen die zo'n beetje mijn 'vriendinnen' zijn daar, die heel hard moeten lachen om mij en mijn armsling. Je wordt binnenkort toch ook zestig? lachen ze. Sssst, wil ik ze nog toesissen, dat hoef je niet zo van de toren te blazen, maar zij heten mij welkom bij de club! En vertellen me van al hun valpartijen. En zij weten waar je een afsluitbare douchezak kan kopen. En hoe je met één hand kunt flossen. Wat hebben zij een lol.

Geen opmerkingen: