donderdag 13 april 2017

Passie

Als ik dan toch rustig aan moet doen, dan ga ik maar naar The Passion kijken op tv. Op de bank. Met enig ongemak: een mengeling van nieuwsgierigheid, en afgrijzen. Het is een enorm spektakel, groter dan ooit, dit jaar in Leeuwarden. 

Wat vooral ongemakkelijk voelt, onderzoek ik, is dat ik niemand van de artiesten ken of hun liedjes. Ben ik zo losgezongen van de hedendaagse populaire cultuur? Zou ik ze moeten kennen? 

Van links naar rechts: de rol van Jezus wordt vertolkt door Dwight Dissels, een gospelzingende bankmedewerker uit Amsterdam-West die meedeed aan The Voice of Holland. Maris door de Friese zangeres Elske DeWall. De verteller is de cabaretier Remco Veldhuis, die laatstelijk een twee uur theaterprogramma over de Bijbel heeft gemaakt. Petrus wordt gespeeld door de Rotterdamse zanger met afro-kapsel Omri Tindal, Pilatus door Johnny Kraaijkamp junior die al aardig op leeftijd is, en Judas door de kleine Roel van Velzen die aldoor heel gemeen kijkt.

Oordeelt u zelf. 


Geen opmerkingen: