zondag 9 april 2017

Negentig

Tante Miep is 90 geworden en dat vieren we aan zee. Samen  met Tante Gré, Tante Cor en Schoonmama. Allemaal zijn ze uit hun huizen (te Den Haag-Zuid, Zwolle, Amersfoort en Maassluis) getrokken om er in Kijkduin bij te zijn. Het is schitterend weer. Ze stralen allemaal dat zij en wij er allemaal zijn. Ik wilde eerst niet mee, met die gipsarm, maar ik heb mij vermand. Een gebroken pols is een onderwerp dat het in familiale kring erg goed doet. Iedereen heeft wel eens een pols gebroken. 

Tante Cor weet het allemaal niet meer zo goed. Elke keer als ze mij ziet zegt ze: 'Wie is dat?' Dan antwoorden haar zonen: 'Dat is Lúcie Theodora, moe! Van Bobby!' Maar dat helpt niet. 'Wie is dat?' 

Tante Miep krijgt een groen-roze taart en een luid Tadada LangZalZeLevenInDeGloria-muziek. Zoals dat gaat in etablissementen aan het strand. Het is best leuk. Zij zegt: 'Dank jullie wel. Maar voor mij hoeft het niet meer heel lang te duren.' En verder heeft zij / hebben wij een hartstikke leuke dag.

Geen opmerkingen: