zondag 23 april 2017

Narcissus

Zondag. Bobby gaat de belasting doen bij Schoonmama. Wat moet dat moet. Voorlopig wil ik zelf liever thuisblijven dan naar Maassluis. Beetje bloemen tekenen. Er ligt nog een narcis op mij te wachten die nodig af moet. De narcissentijd is tenslotte bijna voorbij. Kijken wat er dan wer voorbij komt.

Gisteren op de moestuincursus bekeken we met een loepje stampers en meeldragen van enkelvoudige bloemen  en composieten, zoals het madeliefje. Wat was dat madeliefje verrassend mooi onder de loep. Misschien wordt dat de volgende tekening.

Er komt ineens een liedje boven drijven: 'Narcisissma' door Don McLean. Narcisissma, Narcisissma is the pride of Pomona / Pomona, Pomona says she looks like me / But she will look like you when I'm set free. Ik weet niet of ik zelf deze lp had of Zus4. Er komen ook herinneringen terug dat we ernaar luisterden op haar studentenkamer aan de HW Mesdagstraat. Grunnen. Ik vond het mooi. Geen idee waar het over gaat. 

Geen opmerkingen: