zondag 2 april 2017

Mos krabben

Een dagje naar Schoonmama. Ik weet niet zo goed of ik wel mee wil. Ik houd heel veel van haar en zij van mij, maar ik heb ook nogal behoefte aan níets. Thuis omhangen. Dan blijf je toch thuis, zegt Bobby begripvol en welwillend, maar dat vind ik dan weer ongezellig.

De oplossing voor vandaag blijkt mos krabben van haar terras. Heb je een mes en een bezem en een veger&blik? Die heeft ze. Het is anderhalf uur werk en dan is het mostapijtje pleite. Dat geluid! Kgg. Kgg. Kgg. Kgg. Kgg. Kgg. Onmiskenbaar mos krabben. De buurvrouw komt over het muurtje kijken en vertelt dat zijn het altijd met een hoge drukspuit laat doen. Ik vind moskrabben leuk, eigenlijk heel meditatief en het resultaat bijzonder bevredigend. Bijna ga ik ook de voortuin doen, waar de mosvorming zo mogelijk nog erger is. Maaar daar liggen de bakstenen in cirkels en trek ik met het mos teveel aarde mee. Daarvoor moet een zak zand mee om de ontstane gaten weer op te vullen.

Dat is een mooi middagje dat we afsluiten met door Bobby vervaardigde stamppot andijvie met spekjes. Iedereen blij. 

Geen opmerkingen: