zondag 9 juli 2017

Miepie


Even heel wat anders en wel te Heeg. Dit is Miepie. Miepie brengt de hele avond stokjes en duwt haar snuit  in mijn schoot. Ik weet het: ik moet haar negeren, maar dat wil vandaag niet, Hani501 en Inge zijn 2,5 maand geleden verhuisd naar een enorm vrijstaand huis in de weilanden te Heeg. En ze hebben al héél veel gedaan. Maar er moet ook nog heel veel. 

Hani501 vraagt of ik wat heggen wil snoeien met de elektrische heggenschaar. Dat wil ik wel, maar het is wel heel zwaar, dus na een half uur wil ik niet meer. Er is ook nog heel veel onkruid in het ene lieflijke perkje dat ze tot nu toe in de immense tuin gecreëerd hebben, dus daar gaan er ook een half uur op los en dan wil ik dat ook noet meer. Het vele werk dat hoort bij het buitenleven - de aanblik van alles wat nog móet - kan ik even niet aan. Doe mij maar een stoel en een glas wijn bij het vuur.

Onderwijl doen zij nog even de paarden, de kippen, de honden en de katten, bereiden zij het eten en het vuur. Ik voel me een enorm stadsmeisje met mijn verhalen over vierkantemetermoestuinen, op Facebook scheldende buurtgenoten, en mijn werkstress. Het is hier prachtig leeg en wijds, maar zoveel werk! Ik zou het niet aankunnen naast mijn baan. Het is de kunst steeds een stukje te doen en de to do-lijst dan weer naast je neer te leggen.

Geen opmerkingen: