zondag 25 maart 2018

Mooi Maarssen

Wandelingetje in Maarssen. Bobby’s vriend H. is ambtenaar bij de gemeente Maarssen en werkt in het gemeentehuis in een parkje. Daar beginnen we het wandelingetje langs de Vecht. Beeldschoon, Maarssen.

Maarssen ken ik alleen de Van Lingenlaan, Park Vechtenstein, het terras op het water in de bocht van de Vecht, en de snackbar van onze Chinese buurman. Bobby heeft nog een herinnering aan Café Het Sluisje uit 1999, toen wij beiden afscheid namen van Elsevier. Ik zong en hij begeleidde mij op de gitaar.  Het was een lied op de melodie ‘Summertime’. Er begint me iets te dagen. Dat ik het er niet mee eens was dat ik zingend vol in de aandacht zou staan en hij zich kon verstoppen achter mij en zijn gitaar. Toen hebben we hem als gitarist op een tafeltje gezet.

Nu lopen we ook even de enorme Heilige Hartkerk binnen en het retraitecentrum voorheen klooster De Priorij.  Nu heet dat De Spil. Dat je gewoon op 6 km van je huis een prachtige retraite kan doen.

Geen opmerkingen: