maandag 27 mei 2019

Zachtjes tikt de regen

De hele dag zit ik te urmen of en wanneer ik zal gaan gieteren. De tuin voor, de tuin achter, de moestuinbakken, de nieuwe aanplant in het bloemenlint, de geveltuin en de moestuin in Oud-Zuilen. Het meeste doe ik met gieters uit de vijver, per avond zo'n zeg 16 gieters, acht keer de trappen af en de straat over. Pff. Ik probeer het maar als mijn dagelijkse gymnastiek te zien, maar vandaag heb ik helemaal geen zin, en misschien komt er regen. Maar de weersvoorspellingen zijn onbetrouwbaar en het is allemaal zo kurk en kurkdroog. En dan gaat het bij mij om maar enkele luttele vierkante meters. 

De aarde smacht naar water. Net als ik tegen negenen moed heb verzameld om nog net voor het donker her en der te gaan gieteren blijkt het te regenen. Door mijn gedeeltelijke slechthorendheid hoor ik de regen niet tikken op het zolderraam.

Geen opmerkingen: