woensdag 15 mei 2019

Groene Hart

De e-bike wilde ik graag, ook omdat ik zo om half vier in de middag wel even een rondje van zo’n 30 km wil fietsen, zonder daarna diep in slaap of voor dood te storten. En ik vraag me af hoe erg ik het eerste (en laatste) stuk via Maarssen en Maarssenbroek zou vinden met een beetje e-ondersteuning. Zonder die ondersteuning haat ik het.


Vandaag doe ik een rondje Maarssen, Vleuten, Haarzuilens, Kockengen, Portengen en weerom. Ruim 30 km, ruim anderhalf uur en niet heel moe. Dat is mooi, want ik was vanmorgen ook al naar Kanaleneiland, en ik ga vanavond nog naar koor. 

Vanuit Zuilen is het logischer om richting Tienhoven en Loosdrecht te fietsen, dan ben ik vrijwel direct in het groen, maar wil ik ook graag naar het Groene Hart. Het stuk rond Haarzuilens is zo weelderig groen, zo heerlijk mooi. Dat heel in de verte de A2 loopt, dat je voortdurend sporen en spoorwegovergangen kruist, het deert me niet. In Haarzuilens is een prachtige uitspanning met terras ‘t Wapen van Haarzuylen voor memorabele zomeravonden. 

Alleen rukt ook hier de nieuwbouw op. Villawijkjes tussen Vleuten en Harmelen, en bij Kockengen.

Geen opmerkingen: