donderdag 30 mei 2019

Boedel

Deze Hemelvaart zijn we naar Maassluis om de dingen uit Schoonmama’s huis die we enigszins waardevol achten naar Utrecht en Leusden te verslepen. De vier kleinkinderen, nu nog op studentenkamers, gaan over enige tijd waarschijnlijk een echt huishouden beginnen en dan kunnen ze wel een magnetron, wasmachine, boekenkasten, ladekastjes, boeken, etcetera gebruiken. 

Wij zelf nemen Schoonmama’s borden. Diepe, platte en ontbijt. En Bobby neemt natuurlijk nog wat meer. Boeken en cd’s. Ik wil Schoonmama’s zes miniatuurschilderijtjes wel. Ik weet niet waar ze moeten hangen maar ze zijn zo lief.

Eigenlijk vind ik zo’n dag een nachtmerrie. Zoveel spullen die zonder liefhebbende verzamelaar tot troep verworden. Zeker voor mij, want ik heb die jeugdherinneringen niet. Ik ga maar wat wandelen, doe afscheid van Maassluis. Langs de Nieuwe Waterweg, langs de begraafplaats. De grafsteen is nog niet klaar. De linten van het afscheidsboeket liggen in een knoedeltje. Ik leg ze maar even weer recht.

Geen opmerkingen: