donderdag 30 mei 2019

Regenjas

Had mijn kobaltblauwe Patagonia-wandelregenjas uitgeleend aan een van de koorleden, die in haar eentje een fietstocht van een week met tent ging maken vanaf Parijs Frankrijk in. Ze ging naar het huis van Ravel. Vorige week stuurde ze foto’s van een totaal verregende tocht, een hoosbui van uren had ze gehad en de jas was helemaal niet waterdicht gebleken. Tot op het bot doorweekt was ze geweest. 

Bij terugkomst appte ze of ze de jas zou wassen, ‘met een special veilig wasmiddel’. ‘Eh, eh, nou doe maar’, zei ik zonder me te verdiepen, en nu heb ik hem terug. Helemaal slap en zeker niet waterafstotend meer. 

Die jas heb ik al 20 jaar. Was heel duur ooit toen ik m kocht. De kwaliteit stráálde je tegemoet. Ik draag hem eigenlijk hem nauwelijks. Wat nu? Naar de stomerij brengen voor een behandeling à €16,50? Zelf een fles Middel kopen en in de tuin gaan spritzen? Haar dat in rekening brengen? Fiftyfifty? Zo zijn er altijd weer nieuwe vraagstukken.

Geen opmerkingen: