woensdag 25 december 2019

Genieten

Ik krijg een graphic novel op Kerstavond: Relish van Lucy Knisley. Vanwege mijn naam, mijn kookkunsten en mijn rode haar - dat al anderhalf jaar niet rood meer is. Ik voel me een beetje betrapt dat ik niet weet wat relish betekent. (Ik help u een handje: het betekent ‘genieten’.) De keuken in tekeningen. De familie, de potten en pannen, de ingrediënten. Grappig boek. Graphic novels geven hele andere informatie en sensatie dan geschreven boeken. Veel meer lagen, veel meer plezier. Je kan wel zeggen: Mijn familie is gek op koken en eten en alles wat met koken en eten te maken heeft, maar als je alle sensaties verstript met tekeningen komt het veel dieper binnen. Weet eigenlijk niet goed hoe dat werkt.

We hebben een geweldig kerstetentje met vijf. Lekker leuk relaxed gezellig geïnteresseerd. Will heeft een mooie amuse gemaakt met witlof en Hollandse garnalen, mijn glaasje broccolisoep valt erg in de smaak, Bobby maakt een verrukkelijk pasteitje met Champignonragout, ook mijn winterse traybake met zalm valt erg in de smaak. En dan heeft Will nog een heerlijke tiramisu met fruit toe. En de nieuwe borden maken het allemaal af.

Geen opmerkingen: