dinsdag 31 december 2019

In het diepe

Zo vol en enerverend de inwerkdag vóór Kerst was, zo niksig is vandaag mijn eerste taximiddag-alléén. Ik had gevraagd om een rooster van 1 rit per half uur in plaats van 1 per kwartier. Tenslotte moet ik ook nog alle knopjes in de auto nog leren kennen, de adressen invoeren in de TomTom, en de rollators in- en uitklappen. Maar de realiteit van de Oudjaarsmiddag is: slechts één ritje. Een mevrouw die oliebollen heeft gegeten in de kerk.

Wat ze me bij het inwerken niet geleerd hebben: dat je voor het aan- en uitzetten van de motor twéé keer op de Powerknop moet drukken. Dat de zijspiegels in deze wagen vanzelf dichtklappen als je de motor uitzet. Maar met welk knopje klap je ze weer open? Hoe krijg je een rollator plat? De eigenares op wie ik mijn hoop en vertrouwen had gevestigd weet het ook niet. 

Nu is het de bedoeling dat bij diverse winkelcentra ga staan folders uitdelen. Maar er komen alleen maar mensen met kinderwagens langs, geen rollators. 

Geen opmerkingen: