dinsdag 24 december 2019

Kindeke

Natuurlijk is mijn soep-vooraf om twaalf 's middags uur al klaar. Wat nu? Kan wat peinzen over de diverse Kerstavonden van de afgelopen jaren. Veel Kerstavonden waren we in Maassluis, sinds tien jaar geleden Schoonpapa op Kerstavond 2009 overleed. De gasten moesten dat jaar zelf het eten afmaken en het met elkaar vinden. Ze hadden gediscussieerd of ik nou diepreligieus was of niet. De meningen waren verdeeld, lees ik. 

In Utrecht ben ik nooit naar een Kerstnachtdienst geweest omdat we  sindsdien altijd naar Schoonmama gingen. Neef Rick kwam dan ook. Wel eens naar de nachtdienst in de Grote Kerk te Maassluis geweest. Nu kunnen we weer een nieuwe traditie bedenken. Ik ga maar eens in mijn kapelletje een Kindeke maken. Om in the mood te komen

Geen opmerkingen: