woensdag 11 december 2019

Reacties

Er gebeurt iets voor mij onverwachts met de tekening van Greta Thunberg.  Als ik een leuke tekening heb gemaakt, dan post ik die soms op Facebook (op de groep Iedere Dag Een Tekening) en op mijn Instagram. Dan krijg ik een paar likes. Dat vind ik leuk. Het Is Niet Onopgemerkt Gebleven. Ik heb ook een Facebookpagina Lucie Theodora Galerie en die 'adverteer' ik wel eens binnen Facebook. In het kader van de zelfpromotie. Want tenslotte heeft men niet vanzelf vrienden en volgers. Dan gaan de tekeningen naar honderden mensen die ze in principe appreciëren.  

De tekeningen van voetballers en zangeressen scoren naar tevredenheid. Best veel likes en nieuwe volgers. Nog geen kopers, helaas. Maar eergisteren had ik de tekening van Greta er ook op gezet, omdat ik haar zo'n fenomeen vind waar je trots op kunt zijn. En de tekening geslaagd. De likes uit eigen kring vond ik fijn, O gelukkig, zij houden ook van Greta, denk ik dan. Maar op deze Facebook-advertentie komen - behalve 20 likes - ineens ook hate-reacties. Ik vind ze zo erg dat ik ze meteen verwijder en dus kan ik ze niet niet meer citeren. O toch, er is weer een nieuwe bij: 'Ze is een door de elite misbruikt zielig meisje... geen heldin, maar voor de gek gehouden door walgelijke ouders en dito samenleving, misleid door walgelijke media en corrupte politiek!'

Ook iemand reageert: 'Ze is geen heilige, ze is stoer!' Dat komt natuurlijk door die gevouwen handen. Dat roept ook weer van alles op. Op de tekeningengroep schrijft iemand: 'Wat heb je haar lief weergegeven. Al die zure tekeningen in de kranten zijn zo naar. Dank je wel.'

Geen opmerkingen: