vrijdag 1 januari 2021

Happy birthday

Bobby had geen verjaarswens en ik kon door de lockdown niet naar een winkel om wat uit te zoeken. Maar een verjaardag zonder cadeau? Gisterochtend bedacht ik toch een boek dat hij wel leuk zou vinden. De boekhandels hier ter plaatse scheppen in de krant en op social media op dat ze vrijwilligers hebben die tijdens de lockdown per fiets de boeken thuisbezorgen. Zodat de mensen niet bij nog meer al dan ze doen bij Bol.com gaan bestellen. 

Dus ik mail de boekhandel met het beste verhaal (een zeventigjarige klant die aanbood per fiets boeken te gaan bezorgen, tot in Zeist toe) of ze dat boek in kwestie op voorraad hebben, of ik het kan afhalen, en zo niet of ze het vandaag nog kunnen/willen thuisbezorgen. Please please please! Ja ze hebben het op voorraad, is het antwoord, en ja ze bezorgen per fiets, maar nee ... niet vandaag in Utrecht-noord. ‘Zuilen lijkt misschien wel ver, maar het is echt maar een kwartiertje fietsen’, probeer ik nog - Zeist is toch veel verder - maar nee is nee. 

Ik probeer het bij twee andere boekhandels, en van één krijg ik een lange lijst van postcodes waar ze bezorgen, maar net onze postcode zit er niet bij. Het lijkt een beetje op ‘The Good Place’. Marteling met onbegrijpelijke regelgeving. Wat is er mis met onze postcode?

Uiteindelijk ga ik maar akkoord met bezorging op zaterdag door de eerste boekhandel. Bobby zit er niet mee dat er geen cadeau is. Zus3 weet te vertellen dat de boekhandel in Breukelen wel degelijk aan afhalen doet. Je moet het boek wel eerst per mail of telefonisch ‘bestellen’, je mag niet aan de verkoper in de deuropening vragen ‘Wilt u dat-en-dat boek voor mij pakken?’, maar dat telefonisch bestellen kun je desnoods nog  ter plekke doen.

Bij de bloemist in ons eigen winkelcentrum die de handel ook buiten heeft staan weet ik toch nog een nieuwjaars-bos-bloemen met een champagneflesje erin te scoren, zodat er toch een cadeautje is.

Verder lezen over boeken bezorgen in 


Geen opmerkingen: