vrijdag 29 januari 2021

Het kaartje

U leest vast niet allemaal de digitale NRC en ik wil u het kaartje niet onthouden. Het is allemaal iets minder dramatisch dan vorige week, maar nee, we zijn er nog lang niet. Noord-Holland Noord, Twente, Zuidoost-Brabant en Noord-Limburg zijn er nu het meest zorgelijk aan toe. 

Vorige week heb ik de maker van de kaartjes omstandig bedankt, via zijn vriendin. Ik wilde er alles van weten, over de kunst van het kaartjes maken. Want in de krant (online) is het geen statisch maar een dynamisch kaartje. We zouden eindelijk weer eens bij hen gaan eten, toen de niet-meer-dan-één-bezoeker-regeling inging. Dus maar weer uitgesteld.

Net keek ik naar het wekelijkse Gesprek met de Minister President en Arjan Noorlander die Mark interviewde had misschien wel de opdracht gekregen hem eens stévig aan te pakken. Wat denkt u, vroeg hij herhaaldelijk, wat is het uitzicht? Hoe lang duurt het nog? Kunnen de mensen het nog wel aan? Moeten we niet de economie en het welzijn van de jonge mensen boven de gezondheid van de oude mensen stellen? Of hij speelde advocaat van de duivel? De stem des volks?

Als ik de minister president was zou ik geloof ik tegenvragen gaan stellen. 



Geen opmerkingen: