woensdag 6 januari 2021

Mutti is jarig

Vandaag is het 97 jaar geleden dat Mutti geboren werd. 1924 was dat.  Als ze er ng geweest zou zijn was ze zo oud als Auntie nu.

Zus3 en ik maken een verjaardagswandeling ter nagedachtenis. We gaan maar niet naar Emmen of Leeuwarden, maar houden het bij Ankeveen. Broerlief heeft als levenstaak op zich genomen om de foto's van de familie te verzamelen en in te scannen, en sinds tijdje is er een link op OneDrive, waar we de reeds ingescande bestanden kunnen bekijken. 

De bovenste foto zit in de map 1947-1950. Mutti was toen onderwijzeres. In die map zitten ook foto's uit Maastricht, waar ze blijkbaar een uitje met haar verloofde (Vati)  naartoe had.

Ik vind ook een foto waarop ze zo oud was als ik nu. 1986. Toen was ik bijna dertig. Ze had enorm veel strengen met vooral plastic kralen. Die liggen allemaal in mijn kapelletje in een aardewerken schaal.

Geen opmerkingen: