vrijdag 15 januari 2021

De kascommissie

Het koor ligt alweer maanden stil, maar volgende week hebben we toch de jaarvergadering. Via Zoom. Ik neem aan dat we dan gaan bepalen of we onder welke omstandigheden wel of niet contributie gaan betalen. Het afgelopen jaar hebben we wel contributie betaald en is de dirigente doorbetaald. Vier van de 25 leden zijn afgehaakt. Maar nu? Blijven we de dirigente doorbetalen? Zo niet, heffen we dan daarmee het koor op?

Wie of er in de kascommissie wou. Die gaat de jaarcijfers controleren. Dat wou ik wel doen. Voor de belevenis. Onze penningmeesteres is indertijd ook maar zonder ervaring aan die klus begonnen. Mijn mede-kascommissielid Margriet heeft het controleren vorig jaar ook al gedaan, dus ik vertrouw blind op haar kennis en ervaring. Het is wel leuk om te doen, want we hebben een grote ordner gekregen, en een A4-tje met de ‘Begroting 2020’ en een A4 met ‘Gerealiseerd 2020’. En doe ordner. Eh, hoe pakken we dit aan? ‘Zo deden we het vorige jaren ook ongeveer’, giechelt Margriet. 

Door de vriesnacht fiets ik de hele stad door. Brr. Er is bijna niemand op straat. De avondklok is in feite al gerealiseerd. Maar als die komt mag je ook zo’n fietstochtje niet meer maken. In Frankrijk is er al een avondklok van 18u tot 06u. 

Geen opmerkingen: