dinsdag 1 juni 2021

Gluten (7)

Een van de moeilijke dingen van glutenvrij koken is dat ik niet meer zo simpel hartige taart kan maken. Ik was net verslaafd geraakt aan de kant-en-klare plaattaartdeeg van Tante Fanny (bladerdeeg of Flammkuchen). Nu bestaat er wel een glutenvrije bladerdeeg, maar die ligt niet in de winkels en de mensen op de glutenvrije Faceboekgroep zijn er wisselend over, maar vooral toch negatief. Dat deeg moet je dan online bestellen. Die kost ca 4 euro en als je maar één ding bestelt moet je tamelijk pittig veel verzendkosten betalen. Je kan niet iets bestellen en dan in de supermarkt op de hoek laten bezorgen. (Misschien als ik het aan de winkelmanager-zélf vraag?)

Enfin, nu ben ik gaan googelen op zelf hartige taarten maken en ik kom weer uit bij de site voor gluten- en lactosevrije recepten. Deze mevrouw bakt soms op laagjes aardappel en soms met taartbodem van rijstmeel. Het klinkt vrij makkelijk. Het moet alleen een half uurtje in de koelkast 'rusten'. Dat zal niet meevallen voor iemand die zich er op voor laat staan dat ze zo snel en kort en efficiënt kan koken. Men moet zich er gewoon even overheen zetten.

Geen opmerkingen: