maandag 7 juni 2021

My first sugarsnaps

Zoals bijna elke maandagavond gaan we met een paar medemoestuinierders een half uurtje onkruid wieden uit het bloemenlint in het plantsoen, en tussen de moestuinbakken. Een een van de anderen wijst op mijn sugarsnaps. Mijn eigen sugarsnaps. Had ik zelf nog helemaal niet gezien. Drie weken geleden zat ik nog te tobben over een raamwerk om ze te laten klimmen en frutte ik iets in elkaar met bamboe en touw. Het heeft wonderwel gewerkt. Trots op. 

De rabarber geeft ook al een tweede oogst. De sla houdt moeilijk stand door de vele slakken. De rode kool is prachtig, de broccoli wordt ook al wat. De bieten zijn ook veelbelovend, evenals de venkelknollen. Maar de paprika en de courgette willen niet. Die worden denk ik ook aangevreten door het een of ander. 

Op 12 mei schreef ik:

Geen opmerkingen: