donderdag 10 juni 2021

Hangmat

Uit de krochten van zijn kasten heeft Bobby een hangmat opgevist, ooit meegenomen van een vakantie in Mexico. Dat was voor mijn tijd. Nu hangt die ineens achter in ons tuintje. Ik sta erbij en ik kijk ernaar. Of ik erin wil. Kweenie, zeg ik. Een hangmat is voor mij net zoiets als een bad. Het is wel even lekker, maar ik kan niet zo goed stil liggen. Na 5 minuten heb ik er genoeg van. Doe mij maar een douche. 

En bovendien krijg ik een schrikbeeld dat Bobby die nogal van lang slapen houdt nu ook overdag nog meer gaat slapen. 

Maar als hij gaat koken ga ik er toch even in liggen en wat is dat lekker! Je ligt onder de pergola te kijken naar de beginnende druiventrossen tegen een staalblauwe lucht. Het deint een beetje en het is heel tevredenstellend en ontspannend. 

Geen opmerkingen: