vrijdag 4 juni 2021

Nachttrein naar Wenen

Van de week hoorde ik het op de radio, dat er weer een nachttrein naar Wenen rijdt. Je vertrekt om ongeveer 7 uur begin van de avond uit Amsterdam en arriveert de volgende ochtend om kwart over negen in Wenen. 

Het heeft iets ouderwets romantisch. Veel jongeren met vliegschaamte zijn geïnteresseerd. O wat heb ik daar zin in. De podcast van de dag van NRC gaat erover. In deze podcast vertellen NRC-redacteuren over een artikel. Nu vertelt Hans Steketee over zijn reisje naar Wenen. Hij ging mee als verslaggever. De trein was tamelijk oud, niet erg chique, er was geen restauratiewagen. Terug gaat hij vanaf Wenen met het vliegtuig.

Hoe kan dat nou, denk ik dan, naar Wenen, dat mág toch helemaal niet? Want anders zou ik het zó doen!

Gelukkig kan je het artikel in de krant opzoeken. Daar worden al die vragen wel beantwoord. Het was wérk, zijn hoofdredacteur had een brief meegegeven dat het een ‘noodzakelijke reis’ betrof. Hij had een PCR-test gedaan. 

Reisjes. O wat heb ik daar zin in.

Geen opmerkingen: