zaterdag 17 juli 2021

Mooiste

Weer een mooiste wandeling aller tijden gemaakt en wel vanaf Barchem de Kaleberg op over de Lochemse Berg naar Zwiep met zijn Witte Wieven. Schitterend coulissenlandschap met vandaag mooi veel zon en schaduw.  


Uit mijn ooghoeken zoek ik steeds naar een hotel waar ik begin jaren tachtig (van de vorige eeuw) een paar keer geweest ben: Herberg De Dolle Hoed. Het was toen een oud beetje morsig hotel, tamelijk goedkoop. Je had er een koffiezetapparaatje op de kamer, je kon er dus zelf koffie en thee maken, wat voor mij in die tijd een ongekende luxe was. En - herinner ik me ook nog - dan liepen we naar Zwiep, naar een uitspanning met speeltuin genaamd ‘De Witte Wieven’. Die Witte Wieven dat was folklore uit deze streek. Het is fijn dat Will wel even mee wil naar De Witte Wieven - het is 2 km extra.

Geen opmerkingen: