maandag 5 juli 2021

Pioenen

Zaterdag bij de buitengym hadden de dames het over pioenrozen. Dat je ze moet vertroetelen, aaien, strelen. Aandacht geven. Dat ze anders niet opengaan. Ze keken er een beetje schalks bij, het klonk alsof ze het over erotiek hadden. 

Nu heb ik al een paar keer pioenrozen gekocht die niet opengingen. Dus nu had ik ze inderdaad bij AH zien staan, maar ook laten staan. Want het zijn zulke verwachtingsvolle knoppen. En de teleurstelling is groot als ze niet opengaan. 

Een medegymster zag het ongeloof in mijn ogen en nam mij apart: Ze zitten wat te dollen, zei ze, er zit soms een vliesje op pioenrozen, dat moet je er af vegen, zei ze. Zij had net pioenrozen gekocht, vertelde bij AH in de bonus, en ze waren opengegaan, prachtig.

Dus vanochtend koop ik ze dan toch maar weer. Maar wat nu? Moet ik nou die bloemen strelen? Ik zie geen vliesje. Dus nu is het afwachten.




Geen opmerkingen: