vrijdag 23 juli 2021

Vakantie-voorpret

Zoals ik al vreesde is Nederland is nu rood op de kaart van Europa. We hadden al over de bestemming van dit jaar gehad, niet eenvoudig want ik wilde naar Denemarken en Bobby naar Slowakije. Maar het gesprek heeft niet zoveel zin als alles steeds verandert. We kijken nu naar Bornholm - of om te beginnen misschien Rügen. Op grond van de info van Buitenlandse Zaken en de ANWB zou je denken van wel, maar bij de veerpont van Sassnitz (Rügen) naar Rønne (Bornholm, Denemarken) staat dat je alleen mee over mag als je een noodzakelijke reden hebt. 

Ik zit een hele avond te googelen. Een Duitse camping die me wel wat lijkt wil geen Nederlanders ontvangen, ook al mogen we volgens Buitenlandse Zaken wel naar Duitsland als we gevaccineerd zijn. Nu weet ik weer waarom we het plannen maken uitstelde. 

Geen opmerkingen: