woensdag 3 mei 2023

Introdans

Ineens zit ik in de Stadsschouwburg met de Bayerische Freundin naar modern ballet te kijken. Introdans danst Bach. De kaartjes kregen we van Hans, van wie een vriend tijdens een drieweekse pelgrimage in Wales een hartstilstand heeft gekregen. Vanavond gaat hij met zijn dochters bij de weduwe op bezoek. Dus niet naar het theater. 

Ik heb niet veel ervaring met (moderne) dans, dus niet veel referentiekader. Maar het is een overweldigende ervaring. Mannen (en vrouwen) in kostuums, de maatschappij - het gareel - vol pakkenmansen. Na de pauze 18 dansers in bloemetjesrokken, die heen en weer over het toneel rennen. Pff. ‘Ik vond het fantastisch. Wat vond jij?’ zegt de Bayerische Freundin. ‘Eh…’ zeg ik, ‘een beetje chaotisch…’ ‘Ja dat vind ik mooi! Ik houd van chaos!’ 

- Kritische recensie in de Volkskrant:

Geen opmerkingen: