maandag 22 mei 2023

Les falaises

De kliffen en het licht op de zee zijn fantastisch. Ben benieuwd hoe we de zes dagen gaan vullen. Het is zo mooi en heerlijk hier. Ik verwacht niet dat we naar de steden gaan. Le Havre schijnt prachtig te zijn, Rouen. We passeerden hier naar toe Amiens. Ook. 

Bobby wil wel naar kleine stadjes, als Fécamp, maar niet naar grote steden. Vandaag knaagt dat een beetje. Ik heb me nooit gerealiseerd dat dit landschap en de zee hier de bakermat van het impressionisme was. Er zijn grote musea met impressionisten. 

Eerst maar eens zelf wat maken. Vorig jaar toen we door Picardië en Normandië reden richting Bretagne dacht ik: ik ga eens met Will naar Amiens. Maar dat zit er niet meer in. Nu wil ik graag naar Le Havre. Misschien ga ik een keer alleen. Het is een oefening om gewoon te zijn waar je bent en daar te genieten, dus hier in de buurt van Saint-Pierre-en-Port.

Geen opmerkingen: