woensdag 21 april 2010

Kans

In nrc next een spread over RSI en KANS. Twéé pagina's. Dat sommigen menen dat het een tussen de oren ziekte was van tien jaar geleden, maar de journaliste banadrukt dat het echt een ziekte is en nog steeds heerst en vorig jaar weer veel sterker is gemeld door bedrijfsartsen. Maar mensen gaan er liever niet mee naar de bedrijfsarts. Het zou sterker de kop op steken omdat de werkdruk weer verhoogd wordt. Vaak worden tijdelijke contracten niet verlengd en moeten in teams minder mensen hetzelfde werk doen. Mensen durven het niet te melden in deze economisch onzekere tijden, want als je ziek wordt dan is de kans groot dat ze je niet meer willen.

Bij mij begint de pijn ook weer een beetje op te spelen. In de nek, in de bovenarmen. Wat waren ook alweer de regels? Pauze houden. Ontspannen. Goede houding. Nek strekken. Dingen een voor een doen, niet alles tegelijk. Moet ik weer naar de strenge Riekje? In de revisie? Ik denk dat ik maar eens naar de gusha therapie ga, die Chinese schraaptherapie die oplossingen zegt te bieden waar andere therapieën falen. Ik ga Mei Mei een mailtje sturen.

Geen opmerkingen: